Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser.


http://www.mobilnet.dk/Graphics/1x1.GIF
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

 

Fortrydelsesret/returret.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved e-mail info@mobilnet.dk eller på telefon 60607272

skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i samme stand,

som ved overdragelsen.
Hvis varen ikke tilbageleveres i samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Mobilnet.dk

ud fra en mulig salgsværdi.

Fortrydelsesretten bortfalder hvis produktets forsegling er brudt og/eller hvis produktet på nogen måde er blevet brugt /registreret, skilt af.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten SKAL varen returneres i ORIGINAL EMBALLAGE,
da manglende original emballage kan påvirke varens salgsværdi i forbindelse med gensalg.
Ved varer i salgsemballage må emballagen endvidere ikke være beskadiget. Kan man se at varen har været brugt og eller været monteret/ registreret kan varen / varerne IKKE sælges som nye igen.

 

Reklamationsret:
Der ydes 2 års reklamationsret på nogle produkter købt hos Mobilnet.dk.
Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen /
følgeseddel.
Business to Business garanti 1 år.

En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden/garanti, og hvis det sker inden for de først 6 måneder, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit, idet vi formoder, at manglen også var til stede ved købet.

Lette skader og defekter på Crosser, cykler, ATV, løbehjul, Pocket Bike, Vindmøller fremsendes nye dele med posten efter modtagelse af foto af skaden eller defekten, og i nogle tilfælde skal den / de defekte dele sendes retur til mobilnet.dk

Nogle vare skal sendes direkte til grossisten / eller fabrikanten ved fejl eller mangler,

Det kan oplyses på telefonen 60607272

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Mobilnet.dk kan ikke drages til ansvar for tabte data, som varer solgt af Mobilnet.dk måtte have skabt.

 

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Mobilnet.dk

inden rimelig tid efter varens modtagelse pr. e-mail info@mobilnet.dk /  telefon 60607272
 
Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Mobilnet.dk, og hvor der skal fortages fejlsøgning vil Mobilnet.dk beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 370 pr. time inkl. moms. (min. 1 time) Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at Mobilnet.dk foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Mobilnet.dk kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data. Mobilnet.dk opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Mobilnet.dk måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab som følge af skaden.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og / eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Mobilnet.dk udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.


TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL.

Ved tilbage sendelse af defekte eller forkerte varer til Mobilnet.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der forligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

FORSVARLIG RETURNERING.
Alle produkter der returneres til Mobilnet.dk skal være forsvarligt indpakket.

Ved CPU'er, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre at dine rettigheder bortfalder.

Alle produkter, der modtages fra Mobilnet.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilke kan resultere i at dine rettigheder bortfalder.


Skaffe vare / eller hjemtaget vare special til kunde, byttes ikke / ingen Fortrydelsesret/returret.

 

Varer købt til erhvervsmæssig brug og 3 mand, er således ikke omfattet af disse bestemmelser Der er Ingen returret.

Der ikke er 14 dages returret / bytteret på billetter, Batterier, hår, ATV, crosser

eller varer som sendes direkte fra grossisten uden for Danmark.
Samt varer som normalt ikke lagerføres af Mobilnet.dk, men som hjemtages på kundens anmodning tages ikke retur.

Du står som kunde / forbruger selv for omkostningerne til returnering af varer,
hvis en handel ønskes ophævet.

SÅDAN RETURNERER DU VAREN:
I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge et kopi af faktura
en eller følgeseddel.
som dokumentation for at den / de returnerede varer er købt hos Mobilnet.dk,

Alle vare der sendes retur er det bedst at sende som pakke med forsikring.
Sendes det som brev og brevet bliver væk er der ingen
ERSTATNING af få, da det er sendt uden FORSIKRING.
Det koster lidt mere, men så er du også sikker på at få dine penge retur.


Vare der sendes Retur med fragtmanden skal der stå på fragtbrevet,

at den gerne må sættes ved døren.
For er der ingen hjemme, tager vognmanden med retur til depot.


Retur adresse er følgende:
Mobilnet.dk
Damhus Boulevard 75
2610 Rødovre

Retur vare skal sendes som pakke med forsikring, for så er vi sikker på at modtage varen.

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura /  
følgeseddel som dokumentation for at den / de returnerede varer er købt hos Mobilnet.dk.

Beløbet returneres ved bank overførsel til personen som fremgår af købsfakturaen / følgeseddel.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Mobilnet.dk

Vare der ikke afhentes på posthuset eller nægtes modtagelse,
pålægges et gebyr der dækker vores omkostninger ved ordren, og vil blive anmeldt som en falsk bestilling hos politiet.

 

Pakker / breve  henlægges / opbevares kun i 3 md.

Der sendes 2 e-mail / sms derefter bliver den / de destrueret.

 

Reparationer.

Reparation af alle vores maskiner / vare.
Reparationen kan udføres på Tilbud eller på timeløn.
Der kan godt forlanges et depositum, som står i forhold til den reparation der skal udføres.

Vare der er indleveret til reparation henstår max i 3 måneder.
Bliver der ikke indgået en aftale eller andet.
Så står varen på købers egen risiko og ansvar.
Derefter bliver varen destrueret uden yderligere varsel.
Det gælder alle typer for vare eller ting der er indleveret til os.

Der sendes 2 e-mail / sms derefter bliver den / de destrueret.

Som ikke er blevet afhentet inden for de 3 måneder.

Betaling:
På Mobilnet.dk kan du bestille varer online og betale med nedenstående betalingsmidler.

Ved betaling med kreditkort vil fakturabeløbet blive hævet samme dag
som varen afsendes af Mobilnet.dk - Rødovre centrum posthus og ikke før


- Betaling online med VISA/Dankort
- Betaling ved pengeoverførsel
- Betaling ved Giro
- Betaling ved check
- Betaling kontant på adressen
- Betaling med MobilePay
- Betaling med PayPal


Alle priser er inklusiv. 25 % moms / afgifter og er i Danske kroner DKK.

Ved betaling via manuel bankoverførsel skal ordrenr. oplyses, hvorefter varen afsendes straks.
Bankoverførelse: Danske Bank A/S
reg. nr. 3106 konto nr. 0003634310

Check sendes til:
Mobilnet.dk
Damhus Boulevard 75
2610 Rødovre

Tlf. 60607272

Virksomheder kan efter jævnlige køb og godkendelse få kredit:

- Netto 8 dage for godkendte erhvervskunder.
- Netto 14 dage for offentlige institutioner.
- Netto kontant.

Online betaling med Dankort / kreditkort foregår via en krypteret side.

Ved betailingsdelen på vores hjemmeside ser du en lille hængelås på bundlinien i din browser - det er din sikkerhed for, at de oplysninger du sender på internettet ikke kan læses af andre.


MISBRUG
I tilfælde af misbrug af ( falske bestillinger) vil vi beholde dine oplysninger på Mobilnet.dk

samt din IP-adresse.

Disse oplysninger videregives til politiet som vil føre en sag for falsk bestilling.

Levering:
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Mobilnet.dk´s grossister.

Alle kontrakter / faktureringer udstedes i dansk valuta DKK

Leveringstid: 1- 4 dage fra bestillingen / betalingen er foretaget.

Når din bestilling er afsendt fra Mobilnet.dk vil du modtage en e-mail at varen er sendt.

Vare der sendes som pakke får du en e-mail med et Track & Trace nummer
så du kan følge pakken enten på GLS.dk eller Postnord.dk
til du modtager pakken.

Vare der bestilles sendt som brev, er IKKE forsikret og der ydes ingen erstatning,
varen / varerne sendes på kundens egen risiko og regning.


Der ydes ikke erstatning uden postkvittering / forsendelseskopi

(GLS og Postnord kun pakker )
 

Bemærkninger:

Vi sender ikke på efterkrav.

 

Handelsbetingelser for Viabill

 

Hvad er ViaBill?

Vi er din mulighed for at shoppe online i dag – og klare betalingen over 24 måneder. Eller hurtigere, hvis du har lyst. Det bestemmer du selv.

Du må gerne indbetale hele beløbet på én gang, og så snart du har lyst. Som standard er den månedlige indbetaling beregnet ud fra, at der betales tilbage over 24 måneder.

Du bestemmer også selv, hvor meget du ønsker at shoppe for. Vi tilbyder to muligheder:

1. En rente- og gebyrfrit saldo på 2.000 kr.

Ingen renter og ingen gebyrer, alt det kræver er én månedlig tilbagebetaling. Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort. Se aftalevilkår her.

2. En saldo fra 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår.

Hvem kan få ViaBill?

Alle, der er fyldt 18 år og har en folkeregisteradresse i Danmark, kan betale med ViaBill, hvis de består vores kredittjek. Det tager ganske få sekunder, og svaret kommer med det samme.

Tag testen og se, om du kan betale med ViaBill.

TAG TESTEN NU

Hvordan virker ViaBill?

Du kan betale med ViaBill på flere tusinde danske webshops – fra små niche shops til nogle af de største shops og brands i Danmark. Og mangler din favoritshop? Sig til. Så prøver vi på at få dem med også.

Hvordan virker ViaBill? Det får du svar på her:

  • Klik ind på en shop, læg varer i kurven og gå til betaling
  • Vælg ViaBill som betalingsløsning og indtast få oplysninger
  • Vi foretager en hurtig kreditvurdering, og du får svar med det samme
  • Når webshoppen har behandlet din ordre, modtager du en mail med log-ind til Mit ViaBill, hvor du kan se din saldo, din månedlige indbetaling og finde din FI-kode
  • Senest den 20. i hver måned skal du overføre din månedlige indbetaling via netbank
    • Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort.
    • Vær opmærksom på, at benytter du vores service på 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår, tilmeldes din månedlige indbetaling til betalingsservice.

Du kan foretage så mange køb, du vil med ViaBill, så længe du ikke overstiger din godkendte saldo. Og ved et nyt køb nulstilles tilbagebetalingsperioden automatisk, og en ny periode på 24 måneder starter.

Fordele ved ViaBill

Du lærer alle fordelene at kende. Men du får lige tre hurtige nedenfor:

  • Du modtager varen, inden du betaler. Så kan du evt. se dine nye køb an, inden du bestemmer dig for, om de skal beholdes – eller sendes retur. Sender du varer retur, trækker vi automatisk købsprisen fra det beløb, du skal indbetale.
  • Du kan dele betalingen ud over flere måneder. Så slipper du for den store udskrivning, når de nyeste styles bestilles hjem – eller der mangler en controller til din PS.
  • Ingen gebyrer eller renter - hvis du overfører din månedlige indbetaling senest den 20. i hver måned. Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort.

Ulemper ved ViaBill

Ingen. Hvis du husker at overføre din månedlige indbetaling senest den 20. i hver måned. Sværere er det ikke.

Men tag ikke vores ord for det. Prøv det selv.

BLIV GODKENDT TIL VIABILL NU

   

Handelsbetingelserne er senest opdateret den September 2017